gratis runescape questen

Black Knights' Fortress

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Sir Amik Varze in het White Knight's Castle in Falador (zie quest)

Startpunt op wereldkaart: kijk op de kaart waar dat is 

 

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je hebt 13 Quest Points nodig. Je moet langs Black Knights van level 33 kunnen rennen.

Benodigde spullen: Een cabbage die niet van Draynor Manor komt (tijdens de quest te halen), een iron chainbody w inkels of Grand Exchange) en een bronze med helm te koop in barbarian village, Grand Exchange of gratis af te halen in Draynor Manor).

 

Sir Amik VarzeGa naar het White Knight's Castle in Falador. Dat is dat grote witte kasteel ten zuiden van het plein. Loop vanaf de binnenplaats naar het westelijke gedeelte van het kasteel en klim de trap op. Ga nog een trap op en zoek Sir Amik Varze. Sir Amik Varze vertelt dat ze in de problemen zitten: ze worden gedwongen grote bergen geld aan de Black Knights te geven. Als ze dit niet doen, zal de stad Falador worden aangevallen. Normaal is het niet zo'n probleem om iets aan de Black Knights te doen, maar nu zeggen de Black Knights dat ze een verschrikkelijk wapen hebben gevonden. Jij moet nu het plan van de Black Knights saboteren, omdat alle White Knights van Falador al bekend zijn bij de Black Knights.

Loop naar de Monastery die noordwestelijk van Barbarian Village ligt. Als je niet weet hoe je daar heen moet lopen, kun je hieronder op het kaartje kijken. Pluk een paar cabbages van het veld ten noorden van de Monastery als je nog geen cabbages hebt hebt. Neem er voor de zekerheid nog maar een paar extra mee, je kunt ze natuurlijk per ongeluk (of expres, als voedsel) opeten. Loop nu naar het westen, richting de Ice Mountain. Ga vlak voor het pad die naar de top van de berg gaat, naar het noorden. Je zult de vesting van de Black Knights vinden. Doe je iron chainbody en bronze med helm aan, zodat je er net als hun uitziet. Ga door de deur naar binnen.

RoutePlattegrond

GrillZoek de valse muur in het noorden, open hem en ga er door heen. Ga nu twee ladders op. Loop richting het zuiden en ga de eerstvolgende ladder af. Loop hier door de deur. Ga hier ook weer de ladder op en de andere ladder die je ziet af. Je bent nu in een kamer met een altaar. Ga hier ook uit en loop naar het balkon. Ga hier snel de ladder af. Loop door de geheime gang en luister het gesprek bij de grill in de muur af door de rechtermuisknopoptie bij de grill in de muur te gebruiken. Als je het gesprek niet af kunt luisteren, moet je even checken of je wel bij Sir Amik Varze bent geweest en de quest in je quest journal een gele kleur heeft. De mensen achter de grill moeten cabbage van Draynor Manor hebben, maar omdat jij hun plan gaat saboteren geef jij ze een cabbage die juist niet uit Draynor komt.

Ga helemaal terug naar de ingang van het kasteel. Als je erg beschadigd bent, is het handig om de monks bij de Monastery even op te zoeken. Zij zullen je gratis weer beter maken.

Ga, als je er klaar voor bent, de eetkamer met de drie Black Knights binnen. Ze vallen je aan, dus ga snel de ladder op. Loop verder en duw de muur opzij. Je ziet nu een gat, gooi daar je cabbage in. Je zult een lach horen. Je plan is geslaagd. Loop terug naar Sir Amik Varze om hem het goede nieuws te melden. Hij zal je rijkelijk belonen.

 

Cook's Assistant

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met de kok in Lumbridge Castle.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Geen

 

De kok lijkt niet blij. Vraag wat er loos is. De Duke van het kasteel is bijna jarig en nu moet hij een taart bakken. Hij heeft geen ingrediënten meer op voorraad, dus nu moet jij dat opknappen. Begin de quest. Hij heeft een super groot ei, melk van topkwaliteit en extra fijne bloem nodig.

Als je de quest als objective hebt ingesteld, zie je nu een blauw omheind gebied. In dit gebied kun je de ingrediënten halen.

Pak een pot van de tafel. Doe ook het luik in de vloer van de keuken open en ga naar beneden. Pak daar een emmer van de tafel.

Top-quality milk

Ga naar het weiland in het oosten van Lumbridge en praat met Gille Groats. Zeg dat je melk van topkwaliteit zoekt. Ze zegt dat je de koe in het oosten moet melken. Doe dat. Je hebt er een emmer voor nodig.

Super large egg

Ga naar de boerderij in het noordwesten of noordoosten van Lumbridge en pak een super large egg van de grond. Het is het handigste om naar de boerderij van Fred the Farmer, die in het noordwesten, te gaan.

Pot of flour

Ga naar het noordwesten van Lumbridge en pluk een graanhalm van het veld bij de molen. Ga nu naar de molen toe en praat daar met Millie Miller. Vraag haar hoe je extra fine flour kunt maken. Zij zal de molen voor je instellen. Doe je graan in de bak bovenin de molen en verzet de hendels. Doe dan een pot in de de bak onderin de molen.

Breng de ingrediënten naar de kok. Hij zal je belonen voor de moeite.

 

 

Demon Slayer

Met dank aan Jur Joosten en Pietje560

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Gypsy Aris in haar tent op de markt van Varrock

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je moet een demon van level 27 verslaan

Benodigde spullen: 1 gp, een jug of emmer (tijdens de quest te krijgen), 25 normale botten

 

GypsyDe gypsy vraagt je om wat geld. Geef haar 1 gp. Haar glazen bol gaat bewegen en ze gaat je een voorspelling doen. Ze ziet je een imponerend zwaard vasthouden. Dat zwaard herkent ze. Daarna wordt alles zwart. Ze vertelt dan een verhaal over de slechte demon Delrith die opnieuw is verschenen om Varrock te verwoesten, net als 150 jaar geleden. Het monster werd toen verslagen met een speciaal zwaard door de held Wally. Nu moet de demon opnieuw worden verslagen en jij bent de uitverkorene. Zeg dat Wally niet zo'n heldennaam is en vraag daarna hoe Wally de demon versloeg. Je krijgt nu een filmpje te zien. Onthoud de spreuk die in het filmpje wordt verteld. Dat kun je doen door de spreuk op te schrijven of een printscreen te maken door op de printscreenknop (rechtsboven backspace) van je toetsenbord te drukken en het plaatje in Paint te plakken. Vraag daarna waar je Silverlight, Wally's zwaard, kunt vinden om het opnieuw te gebruiken.

Ga naar het paleis van Varrock, dat ten noorden van de tent is. Praat hier met Sir Prysin. Hij heeft het speciale zwaard Silverlight om de demon te doden. Hij heeft eerst de drie sleutels nodig om de kist waarin het zwaard ligt open te maken.

Eerste sleutel

Ga naar het noordwesten van het kasteel en klim de ladder op. Ga nog een ladder op en praat met Captain Rovin. Zeg dat er een demon de stad gaat verwoesten en het belangrijk is. Vertel ook dat je van Sir Prysin naar hem moest gaan en vraag waarom hij de sleutels aan hem heeft gegeven. Hij geeft je de sleutel.

Tweede sleutel

Hier heb je een emmer of een jug voor nodig. Ga naar de keuken van het kasteel. De keuken is in het noordoosten van het kasteel. Beklim, als je nog geen emmer hebt, de ladder en pak de bucket uit het kamertje dat je ziet. Vul hem bij de sink van de keuken en ga via de keuken het kasteel uit. Daar is een drain. Gebruik je jug of emmer met de drain, de sleutel spoelt nu naar beneden. Verlaat het kasteel langs de rechteruitgang. Hier is een manhole (staat met een ! op de kaart). Klik er op en ga naar het noordwesten van de kerker. Daar ligt de sleutel.

Derde sleutel

Hier heb je 25 normale botjes voor nodig. Notes mogen niet. De derde sleutel is in het bezit van Traiborn, een tovenaar in de Wizards' Tower ten zuiden van Draynor Village. Ga de ladder op en zoek Traiborn. Geef hem 25 botjes voor zijn ritueel en hij zal je de sleutel geven.

Ga met de sleutels naar het paleis van Varrock en praat weer met Sir Prysin. Hij opent de kist en geeft je Silverlight. Ga als je de spreuk bent vergeten nog even langs Gypsy om haar te vragen wat de spreuk was. Onthoud hem nu wel.

Loop nu naar de demon Delrith ten zuidoosten van Varrock, bij de dark wizards. Je zult een filmpje te zien krijgen waarin Delrith wordt opgeroepen. Je zult worden aangevallen door Dark Wizards. Dood ze en probeer Delrith te doden. Gebruik de spreuk met de woorden Aber, Camerinthum, Carlem, Gabindo, en Purchai in dezelfde volgorde als Wally in het filmpje van de heks deed en dood de demon. Ga nog eens langs Gypsy als je de spreuk niet meer weet. De spreuk is voor iedereen anders. Wij kunnen je jouw spreuk niet vertellen.

 

Doric's Quest

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Doric in zijn huisje ver ten noordwesten van Falador.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je hebt 15 Mining nodig als je de ores zelf wilt hakken. Je mag ze ook kopen.

Benodigde spullen: 6 clay, 4 copper ores en 2 iron ores (zie beschrijving)

 

Doric vraagt zich af wat een avonturier zoals jij zijn nederige smederij zoekt. Zeg "I wanted to use your anvils". Doric vertelt je dat zijn anvils al druk genoeg bezet zijn door hemzelf. Hij maakt pickaxes. Als jij hem wat materialen kunt geven, laat hij je gebruik maken van zijn anvils. Vertel hem dat het goed is door "Yes, I will get you the materials" te zeggen. Doric vertelt je nu wat hij nodig heeft: 6 clay om gietvormen te maken, 4 copper ore en 2 iron ore. Hij zal je er een beetje voor betalen. Als je "Where can I find those?" zegt, vertelt hij je waar je ze kunt krijgen: in de Dwarven mine. Deze mine is ten oosten van waar je nu bent.

Hak de ores of vraag of iemand anders dat voor je doet. Je kunt ze misschien ook kopen in het winkeltje in de Dwarven Mine. Deze winkel wordt gevuld door spelers die daar hun ores verkopen.

Ga met de ores terug naar Doric. Hij vraagt of je alles bij je hebt. Als je dat hebt, zeg je dat. Doric vraagt dan of je ze wil geven en zegt dat hij er wat geld voor geeft. Je mag zijn anvils gebruiken wanneer je maar wilt.

 

Dragon Slayer

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met de Guild Master van de Champions' guild. De Champions' guild ten zuiden van Varrock. Je hebt 33 Quest Points nodig om binnen te komen.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je hebt 33 Quest Points nodig. Als je geen 10.000 gp wilt betalen moet je level 33 magic zijn. Je kunt de 10.000 gp ook besparen als je Magic 31 bent, maar dan moet je een Wizards' Mind Bomb gebruiken. Je hebt er dan twee nodig voor de quest. Als je lager van Magic 31 bent, moet je echt 10.000 gp betalen. Als je je eigen bowl wil maken moet je crafting 8 zijn. Je kunt de bowl ook van iemand anders kopen. Je moet ook de draak Elvarg van level 83 kunnen verslaan. Magic werkt niet. Het is gemakkelijker dan je denkt, er zijn mensen die het met combat 6 hebben gehaald. Dan moet je echter wel zeer ervaren zijn. 40 of hoger is aangeraden.

Benodigde spullen:

3 planken (te vinden op Graveyard of Shadows op level 20 van de wildernis),
90 nails (maak van 6 steel bars),
Een lobster pot (te koop in Port Sarim),
Een unfired bowl (ga klei mijnen, maak dit zacht met een bucket of water en gebruik dit op een potters wheel van Barbarian Village of koop de bowl),
Wizard Mind Bomb (te koop in het café van Falador),
1 silk (te koop in Al-Kharid of de klerenwinkel op het marktplein van Varrock),
Een hamer,
Ongeveer 2000 gp,
Een Air en een law rune, runes of pijlen om een goblin te doden of 10.000 gp als je nog geen magic level 33 hebt
Goed eten (lobsters of sword fish aangeraden)
Een strength potion kan handig zijn
Je beste wapen (Rune aangeraden). Het wapen mag geen 2H zijn, omdat je een speciaal schild moet dragen\

 

Ernest the Chicken

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Veronica bij de ingang van Draynor Manor.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Geen


Veronica vertelt dat zij en haar verloofde Ernest naar dit huis gingen. Ze waren een beetje verdwaald, daarom ging Ernest op pad om de weg te vragen. Dat was een uur geleden. Ze is te bang om dat huis binnen te gaan, omdat het er spookachtig uit ziet. Jij moet gaan kijken hoe het met Ernest is. Accepteer de quest.

Ga het huis binnen. Als je binnen bent, zullen de deuren meteen sluiten. Gelukkig is er nog een uitgang aan de zijkant. Je zit dus niet voor eeuwig opgesloten, zoals het bordje op de deur beweert.

Klim de trap op. In het westen is een ladder. Ga daar ook omhoog. Je komt nu bij Professor Oddenstein. Ga met hem praten en zeg dat je op zoek bent naar Ernest. De professor vertelt je dat Ernest hem aan het helpen is met een experiment. Hij is nu die kip verderop. Zeg "Change him back this instant!" Dat gaat moeilijk volgens de professor. De machine is kapot en een aantal geesten is er vandoor gegaan met belangrijke onderdelen. De professor vertelt dat ze wel ergens rond of in het huis zwerven. Hij mist een pressure gauge (drukmeter), een rubberen buis en zijn oliekan. Je moet dus op zoek naar drie onderdelen.

Professor

Rubberen buis

Pak de spade uit de oostelijke kamer op de begane grond. In deze kamer is ook een achterdeur, waardoor je het huis uit kan. Loop naar de composthoop in het westen van de tuin. Graaf in de prut, je zult nu een sleutel vinden. Deze sleutel heb je nodig.

Graven

Ga nu weer via de voordeur het huis in. Maak de kamer met het skelet open met de sleutel en pak de rubber tube. Dit is het eerste onderdeel dat je nodig hebt voor de machine van de professor.

Oil can

Ga naar de kamer ten zuidwesten van het skelet. Tegen de westelijke muur hangt een kaars. Wanneer je die kaars doorzoekt, open je een verborgen deur naar de andere kamer. Doe dat en ga de ladder af.

KelderJe komt nu in de kelder van het huis. Hier moet je een paar hendels overhalen, zodat de kamer opengaat waar de kan met olie in is verborgen. De hendels zitten op verschillende plaatsen in de muur. Haal ze in de volgende volgorde over:

  • Hendel A naar boven
  • Hendel B naar boven
  • Ga door de noordoostelijke deur (1)
  • Hendel D naar boven
  • Ga door de zuidwestelijke deur (2)
  • Ga door de zuidelijke deur (3)
  • Hendel A beneden
  • Hendel B beneden
  • Ga door de noordwestelijke deur (3)
  • Ga door de westelijke deur (4)
  • Ga door de noordelijke deur (5)
  • Hendel E naar boven
  • Hendel F naar boven
  • Ga door de oostelijke deur (6)
  • Ga door de oostelijke deur (7)
  • Hendel C naar boven
  • Ga door de noordwestelijke deur (7)
  • Ga door de westelijke deur (6)
  • Hendel E naar beneden
  • Ga door de oostelijke deur (6)
  • Ga door de zuidelijke deur (8)
  • Ga door de zuidelijke deur (3)
  • Ga door de westelijke deur (9)
  • Pak de oil can

Oil can

Ga de ladder weer op en haal de hendel bij de verborgen deur over. We gaan nu op zoek naar de pressure gauge.

Pressure gauge

Pak het vissenvoer van het tafeltje in de zuidelijke kamer van de eerste verdieping. Vergiftig dit voer met de poison uit de keuken op de begane grond.

Ga via de uitgang in het oostelijke kamertje naar buiten en zoek naar de fontein in het zuidwesten van de "tuin". Voer de vissen met het vergiftigde voedsel. Die gaan nu dood. Doorzoek de fontein. Je zult de pressuge gauge vinden.

Vissenvoer en poison

Breng deze spullen allemaal naar de professor. Hij maakt Ernest nu weer normaal. Ernest is je diep dankbaar, omdat het niet zo leuk is om een kip te zijn. Hij geeft je een beloning.

 

Goblin Diplomacy

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met de Goblin Generals Wartface en Bentnoze in Goblin Village, ten noorden van Falador

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: 3 Goblin mails (dood goblins of doorzoek tijdens de quest het krat in het westelijke huisje van Goblin Village), ongeveer 50 gp, 2 woad leaves (te koop bij Wyson the Gardener in het park van Falador. Bied 20 gp, dan krijg je de tweede gratis), 2 uien (pluk bij het huisje van Fred the Farmer in Lumbridge of bij de mijn bij Rimmington), 3 redberries (pluk van de struiken aan de zuidoostelijke kant buiten Varrock, ten noordwesten van de mijnplaats)


Als je binnen komt, ruziën de twee goblin generals. De twee goblin generals kunnen maar niet besluiten wat de nieuwe kleur van hun armour zal worden. De ene generaal noemt de andere dik, hij wil jou mening horen. Kies een van de twee opties, welke maakt niet uit. Ze zullen zeggen dat het niet uit maakt wat je zegt. Vraag of jij misschien een kleur voor ze uit moet zoeken. Ze beginnen weer met ruziën. Stel voor dat er een andere kleur moet komen dan die zij in gedachten hebben. Ze willen de nieuwe kleur wel eerst zien voordat ze beslissen. Nu moet jij ze wat prototypes voorleggen. Ze willen eerst oranje armour.

Generaals

Ga naar de heks Aggie in Draynor Village en vraag of ze rode, gele en blauwe dyes kan maken. Met de spullen die hierboven staan, kun je ze maken. Gebruik de rode dye met de gele, dan krijg je oranje. Kleur één goblin mail oranje en één blauw. De blauwe goblin mail zullen ze na de oranje vragen, daarom hebben we die alvast gemaakt.

Aggie

Ga terug naar Goblin Village, ten noorden van Falador. Praat met de generaals achterin. Ze zullen weer gaan ruziën. Geef ze het oranje prototype. Ze zullen een proefpersoon oproepen, Grubfoot. Hij moet het armour gaan dragen. De generaals zijn het er over eens dat dit niet mooi staat.

De generaals willen nu iets blauws. Gelukkig heb je dat, als het goed is, al meegenomen. Geef het, als je daar de tijd voor vindt tussen al dat ruziën door. Nu willen ze bruin, de normale kleur. Geef ze dan de mail van een normale (bruine) goblin. Deze mails kun je in de kratten rond Goblin Village vinden. De bruine kleur vinden ze wel mooi. Je krijgt een gold bar als beloning voor je werk.

 

Imp Catcher

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met tovenaar Mizgog bovein in de Wizards' tower. De Wizards' Tower is op een eilandje ten zuidenoosten van Draynor Village. Ga over de lange brug en je komt er vanzelf.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Zie quest


Mizgog vertelt je over een collega-tovenaar die duizenden imps heeft laten verschijnen. Deze kleine pestkoppen hebben al veel van Mizgog gestolen, waaronder een paar beads. Die wil hij terug hebben. Je kunt ze krijgen door imps te doden of door ze op de Grand Exchange te kopen. Er zijn vier kleuren: black, yellow, red en white. Als je ze niet op de Grand Exchange wilt kopen, kun je het beste imps doden op de vulkaan van Karamja.

Mizgog

Geef Mizgog de kralen en je quest is voltooid.

 

The Knight's sword

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met de Squire op de binnenplaats van het White Knight's Castle in Falador.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je hebt 10 Mining nodig. Je moet tegen monsters van level 53 en 57 kunnen en/of vrienden hebben die je beschermen.

Benodigde spullen: Redberry pie (te koop op de Grand Exchange of zie quest), pickaxe en 2 iron bars. Voedsel en armour is handig. Als je ook zelf het zwaard wilt krijgen dat je in de quest moet maken, moet je voor elk zwaard dat je wilt 2 iron bars extra mee.


SquireDe squire zegt dat hij de squire (schildknaap) van Sir Vyvin is. Vraag "And how is life as a squire?" Hij vertelt dat hij nu in de problemen zit. Hij is het zwaard van zijn meester, Sir Vyvin, kwijt geraakt! Zeg "I can make a new sword if you like..." De squire zegt dat hij verbaasd zou zijn als je dat kon... Het is een zwaard dat al vijf generaties in de familie is. Het is gemaakt door de Imcando dwarves, een dwergenstam die goed in smeden was. Zeg "So would these dwarves make another?" De squire vertelt dat de Imando dwarves waarschijnlijk zijn uitgestorven. Reldo, de bibliothecaris in Varrock, weet het misschien precies. De squire vraagt je of je misschien op onderzoek kunt gaan. Wij willen deze quest doen en hem helpen, kies dus voor "Ok, I'll give it a go".

ReldoLoop naar het paleis van Varrock en ga naar de bibliotheek. Het paleis is ten noorden van het marktplein. De bibliotheek is weer in het noorden van het paleis. Zoek Reldo en vraag "What do you know about the Imcando dwarves?" Reldo vertelt dat deze stam honderden jaren de beste smids van RuneScape waren. Ze droegen de smithinggeheimen van generatie op generatie over. Helaas is de stam ongeveer een eeuw geleden verjaagd door barbaarse overheersing. Je vraagt of er dus geen Imcando dwarves meer over zijn. Een paar overleefden de invasie, maar omdat er niet zo veel meer over zijn, worden het er steeds minder. Hij meent dat er nog een paar op een schiereiland onder Asgarnia, het koninkrijk waar Falador tot behoort, leven. Ze zijn alleen erg op zichzelf. Ze willen niet vertellen dat ze van de Imcando dwarves zijn, omdat de meeste mensen denken dat ze zijn uitgestorven. Je kunt ze misschien overhalen met redberry pie. Daar houden ze erg veel van.

Je hebt dus een redberry pie nodig. Die kun je proberen te kopen op de Grand Exchange, maar je kunt hem ook zelf maken. Je hebt er 10 cooking voor nodig. De ingrediënten zijn als volgt: een pot of flour, een hele emmer water en redberries. Je hebt ook een pie dish nodig.

  • We zijn al bij een pie dish in de buurt: die ligt op de tafel in de keuken van het kasteel van Varrock.
  • Redberries moet je van de bosjes bij de mijn ten zuidoosten van Varrock plukken.
  • Je kunt de pot of flour nu op twee manieren halen: je kunt hem zelf gaan halen, maar je kunt hem ook onderweg in de voedselwinkel van Port Sarim kopen voor 14 gp. Kopen scheelt veel tijd. Een pot of flour kun je ook maken door wat graan te plukken van een graanveld, bijvoorbeeld die in het noordwesten van Lumbridge. Gooi het in hopper in de bovenkant van de molen bij het graanveld van Lumbridge. Kies dan "Operate" bij de hendels die bovenin de molen zijn en stop de bloem uit de bak die beneden in de molen is in een lege pot.

Maak je flour zacht met water uit je emmer, doe het op een pie dish en stop de redberries er bij. Bak het resultaat op een range, bijvoorbeeld de range in Port Sarim, die op de route ligt.

Nu gaan we naar de Imcando dwarf. Hij leeft in een klein huisje op het schiereiland onder Port Sarim. Loop er heen. Kies voor over "Something else" te praten en vraag "Hello, are you a Imcando dwarf?" Hij wordt boos. Geef hem de redberry pie, dan zie je zijn ogen twinkelen. Nu is hij blij. Hij vindt ze namelijk erg lekker en eet hem meteen op. Thurgo vindt je meteen aardig en wil wat voor je terug doen. Praat nog eens met hem en vraag of hij een zwaard voor je kan maken. Dat wil hij wel doen voor iemand die zulke taarten geeft. Je vertelt het hele verhaal over de ridder uit Falador en zijn zwaard. Thurgo wil precies weten hoe het zwaard er uit ziet, zodat hij er eentje na kan maken. Hij heeft een plaatje nodig.

KaartjeThurgo

CupboardLoop terug naar Falador en vraag de squire om een plaatje. De squire weet maar één plaatje: een plaatje met de vader van Sir Vyvin er op. Het zit in een cupboard (kastje) in de kamer van Sir Vyvin. De squire wijst je er nog eens op dat Sir Vyvin niets mag merken. Ga het kasteel via de oostelijke kant in en beklim de ladder één keer. Ga dan naar het westen. Je ziet hier weer twee trappen op je kaartje. Neem de zuidelijke, de grote trap omhoog. Hier loopt Sir Vyvin rond. Zorg er voor dat hij niet in het kamertje met de cupboard is. Praat anders even met hem en vraag hem of je hem af kunt leiden (distract). Hij vindt je dan zo raar dat hij hard weg loopt.

Je moet zo langs allemaal monsters gaan rennen in de grot bij Thurgo's huis. Neem dus alvast je vriend, armour en voedsel mee. Vergeet vooral je pickaxe en iron bars niet. Als je een extra zwaard voor je zelf wil hebben, moet je extra iron bars mee nemen.

Nu je je plaatje hebt, moet je weer terug naar Thurgo. Laat het zien. Thurgo vertelt nu dat hij daar wat materialen voor nodig heeft. Eerst heeft hij twee iron bars nodig. Hij heeft ook een ore nodig dat blurite heet. Dat is een materiaal dat voor normale wapens onbruikbaar is, met uitzondering van crossbows. Hij heeft het nodig voor de decoraties op de greep. Je kunt blurite maar op één plaats krijgen, dat is onderin de grot bij zijn huis. Het wordt alleen bewaakt door een sterke ice giant. In deze grot zijn veel stenen waar niets in zit, maar er zijn er ook een paar met blurite. Je hebt 10 Mining nodig om het te hakken.

BluriteJe kunt de ingang van de grot, zoals bij elke grot, herkennen aan een rood uitroepteken op de kaart. Loop er heen en ga de grot in. Je komt nu in een ruimte met wat stenen. Als je verder loopt, kom je muggers tegen. Daarna zie je piraten. Ook daar moet je niet zijn. Ga de grot verder in. Daar zijn hobgoblins. Bij de ruimte met ijs moeten wij wezen. Ren zo snel als je kan langs de ice warriors en ice giants. Let op je kaartje, daar kun je zien wanneer je bij een plaats komt waar blurite is. Loop naar een plaats waar een pickaxe op je kaartje bij staat. Hak hier wat blurite met je pickaxe. Hak zoveel blurite als je wil. Voor één zwaard heb je één blurite ore en twee iron bars nodig.

Ga snel terug naar het daglicht als je klaar bent. Geef Thurgo zijn spullen, dan kan hij het zwaard voor je maken. Als je zelf ook zo'n zwaard wilt, moet je het zwaard dat hij je geeft even droppen. Vraag dan om een nieuwe, geef de spullen en pak het zwaard dat je gedropt hebt weer op. Je hebt dan twee zwaarden.

Geef het zwaard aan de squire in Falador. De quest is nu voltooid.

 

Pirate's Treasure

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Redbeard Frank de piraat op de noordelijke pieren van Port Sarim.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Ongeveer 90 gp, white apron (tijdens de quest te krijgen), spade (ligt bovenin de General Store van Varrock, in het huisje ten zuiden van het park van Falador of in Draynor Manor, het spookhuis boven Draynor Village)


Redbeard FrankRedbeard Frank begroet je. Zeg "I'm in search of treasure." Frank zegt dat hij wel wat voor je weet. Het heeft echter wel een prijs: hij wil een fles rum hebben. Dat mag geen normale rum zijn, het moet Karamja rum zijn! Vertel hem dat je hem rum zult brengen. Frank vertelt dat het lastig zal zijn om de rum van Karamja af te krijgen. De douane verbiedt het om sterke drank uit te voeren. Frank ziet natuurlijk (hoe kan het ook anders) dat je een slimme jongeling bent: het zal je dus vast wel lukken om een manier te vinden om de rum te krijgen.

Vaar naar Karamja door met de zeemannen even verderop in de haven te praten. Het kost je 30 gp. Ga in het eerste noordelijke huisje dat je tegenkomt. Dit is het huis van Luthas, de eigenaar van de bananenkwekerij. Vraag "Could you offer me employment on your plantation?". Luthas zegt dat hij zeker nog hulp zoekt op de plantage. Je kunt daarom altijd een krat bananen vullen. De krat staat buiten zijn huisje. Je krijgt per kist 30 gp. Praat nog een keer met hem en zeg "That customs officer is annoying isn't she?" Luthas vertelt dat ze dat voor hem niet meer is. Ze kent hem en controleert hem niet meer, omdat ze weet dat er alleen maar bananen in zitten. Je vraagt waar de bananen heen gaan, waarna Luthas vertelt dat een klein winkeltje in Port Sarim alle kisten koopt. De winkel wordt gerund door Wydin.

Ga nu rum kopen. Dat doe je in het café. Het kost 30 gp. Deze rum ga je in een kist met bananen stoppen. Daarna haal je de rum er in Port Sarim weer uit. De kist moet wel eerst gevuld worden, ga daarom wat bananen plukken van de bomen die ten noorden van het café staan. Je hebt er 10 nodig.

Loop terug naar Luthas en ga naar de kist die buiten zijn huisje staat. Doe hier de tien bananen en de rum in. Praat daarna met Luthas, dan zal hij de kist naar Port Sarim sturen. Je krijgt nu 30 gp van hem.

Vaar terug naar Port Sarim en pak een apron van het rekje in de viswinkel als je nog geen apron bij je hebt. Het rek is in de noordoostelijke hoek van de winkel. Loop nu naar de voedselwinkel. Trek je white apron aan en probeer door de deur naar de voorraadkamer te gaan. Je wordt tegengehouden door de eigenaar van de winkel, Wydin. Hij zegt dat alleen werknemers in die kamer mogen komen. Vraag hem of je een baantje kunt krijgen. Die krijg je. Hij vraagt of je een eigen white apron hebt. Die heb je natuurlijk. Je bent aangenomen. Het eerste klusje is het opruimen van die kamer. Dat komt mooi uit. Daar staat namelijk de kist met de bananen in.

Doorzoek de kist en pak de rum. Ga terug naar Redbeard Frank en geef hem de rum. Frank vertelt dat hij onder een piraat heeft gevaren die One-Eyed Hector heette. Deze man is erg rijk geworden. Een jaar geleden zijn ze echter gepakt door de customs and excise officer, iemand van de douane en de accijnzen. Hector is hierdoor dood gegaan, maar Redbeard Frank kon met een paar andere piraten ontsnappen. Hij heeft een sleutel voor je. Deze sleutel opent een kist in het café de Blue Moon Inn in Varrock.

Kist

De Blue Moon Inn is ten zuiden van de General Store in Varrock. Ga er heen en ga naar de bovenste verdieping. In het meest zuidwestelijke kamertje staat een kist. Deze kist kun je openen met je sleutel. Je krijgt nu een briefje:

Briefje

"Bezoek de stad van de White Knight's. In het park wijst Saradomin naar de X die de plek markeert" Dat is in Falador. Daar staat een standbeeld van Saradomin, die naar een bloemperk in de vorm van een X wijst. Graaf hier. Er zal wel een boze gardener van level 4 komen, maar die kun je gemakkelijk doden. Je kunt ook wegrennen, wachten totdat hij is gekalmeerd en teruglopen. Graaf nog een keer en je quest is voltooid.

Bloemperk

 

Prince Ali Rescue

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Hassan in het paleis in Al-Kharid.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Geld (50 tot 500 gp), 3 balls of wool (7 als je nog geen rope hebt), een rope (koop bij Ned ten noordoosten van de bank in Draynor Village), ashes, bucket of water, redberries (pluk van de struiken ten zuidoosten van Varrock), 2 onions, pink skirt (klerenwinkel van Varrock), soft clay, bronze bar en 3 beers.


Hassan vertelt je dat Prins Ali van Al Kharid is ontvoerd door Lady Keli. Je moet de prins bevrijden. Je moet naar Osman gaan om te vragen wat je moet doen.

Hassan

Osman is buiten het paleis. Hij vertelt je dat je de prins als een vrouw moet verkleden en hem zo moet laten ontsnappen. Hij vertelt je ook hoe je de sleutel moet maken om de gevangenis te kunnen openen. Daar zijn wat spullen voor nodig. Je moet naar Leela gaan.

Leela is in het noordoosten van Draynor Village. Ze zegt dat je met een heks moet praten. Dat is Aggie, die woont in het westen van Draynor.

Hassan

Voor de pruik (wig) moet je drie bolletjes wol hebben. Dat kun je krijgen schapen te scheren met een schaar. In de weide ten noorden van het kasteel van Lumbridge kun je schapen vinden. Scharen kun je in de general store kopen. Spin de wol van het schaap op een spinnenwiel, bijvoorbeeld die op de eerste verdieping van het kasteel van Lumbridge. Ga dan naar Ned, de man in zeemanskleren, in het huisje ten noorden van de bank van Draynor Village en vraag hem of hij een wig en een rope voor je kan maken. Dat doet hij graag.

Ga nu weer naar Aggie in Draynor Village. Om je pruik geel te maken heb je een yellow dye nodig. Deze maakt Aggie voor je als je 2 uien en 5 gp aan haar geeft. Doe de yellow dye op je wig, je krijgt nu een mooie blonde pruik. Laat haar ook skinpaste maken. Hiervoor wil ze as, water en de redberries. Een rok kun je kopen in Varrock in het winkeltje aan het marktplein voor 2 gp.

KeliNu heb je de sleutel nodig om de gevangenis open te maken. Je hebt zachte klei en een bronze bar nodig. Zachte klei kun je maken door klei te hakken en het nat te maken met water uit een emmer. Ga met de spullen naar de gevangenis in het oosten van Draynor en praat met Lady Keli. Vertel haar dat ze beroemd is en vraag naar haar laatste plan. Ze vertelt je over de prins. Vraag dan of ze er zeker van is dat hij niet zal ontsnappen. Ze laat ook de sleutel zien. Vraag of je hem vast mag houden. Je maakt automatisch een afdruk in de klei.

Breng de afdruk en bronze bar naar Osman in Al Kharid. Hij vertelt je dat je de sleutel kunt ophalen bij Leela. Ga dus terug naar Draynor Village en haal de sleutel op bij Leela.

Nu moet je Joe de guard uitschakelen. De andere guards zijn dom, die hebben toch niks door. Joe houdt van zuipen. Dus vertel dat hij even rust moet houden en vraag wat hij koopt met de wagens. Ga terug naar Leela en vraag of het een goed idee is om Joe dronken te voeren. Dat vind ze een goed plan. Voer Joe dronken met de drie biertjes.

Doe de rope om Lady Keli en ga de cel binnen met de sleutel. Praat met de prins en geef hem de spullen. Nu ontsnapt de prins. Ga terug naar Hassan en ontvang je beloning.

 

 

The Restless Ghost

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Father Aereck in de kerk van Lumbridge.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je moet jezelf kunnen verdedigen tegen een skelet van level 13.

Benodigde spullen: Geen


Zeg tegen Father Aereck dat je op zoek bent naar een quest. Dat komt goed uit, Father Aereck heeft een probleem. Accepteer de quest. Er is een geest op het kerkhof van Lumbridge. De priester wil hem graag weg hebben. Je moet naar zijn vriend, Father Urhney, om raad te vragen. Hij woont in een hutje in het zuidwesten van de moerassen van Lumbridge.

Father Aereck

Father Urhney woont in het zuidoosten van het moeras onder Lumbridge.

Plattegrond

Father Urhney is aan het rusten en wordt boos op je. Als je zegt dat Father Aereck je stuurde, wil hij praten. Hij vraagt wat er aan de hand is, vertel hem het verhaal over de geesten. Hij vindt Father Aereck maar een lastig persoon en hij zegt dat hij niet terug kan gaan naar Father Aereck. Het enige wat hij kan doen is je een Amulet of Ghostspeak geven, waardoor je met de geest kunt praten. Hij vertelt dat veel geesten alleen nog op de aarde zijn om een taak te doen. Misschien kun je er achter komen wat de taak van de geest is.

Father Urhney

Loop terug naar Lumbridge en doe je amulet om. Ga het schuurtje van het kerkhof binnen en open de grafkist. De geest verschijnt. Praat met hem. Hij zal verbaasd zijn dat je hem verstaat. Zeg "Yep, now tell me what the problem is". Hij vertelt dat het hoofd van zijn echte lichaam is gestolen door een warlord toen hij mining in de Lumbridge Swamps aan het trainen was. Je moet het hoofd terug zien te krijgen.

Ga naar de mijn in het zuidoosten van de Lumbridge Swamps en doorzoek de grote steen naast de mijn. Je zult een doodshoofd krijgen. Er zal ook een skeleton warlord komen, die met magic aanvalt. Dood of negeer hem.

Steen

Loop terug naar de geest in Lumbridge, open de kist en doe via de "use"-optie het doodshoofd op het skelet in de kist. De geest zal je hartelijk bedanken en belonen.

 

 

Romeo and Juliet

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Bij Juliet in het westen van Varrock of bij Romeo op het marktplein van Varrock. Praat met één van deze twee verliefden

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Cadava berries. Je kunt ze plukken van de struik die ten noordwesten van de zuidoostelijke mijn van Varrock staat


Praat met Juliet op het balkon van haar huis. Ze woont buiten de stadsmuren van de stad, in dit geval westelijk van Varrock. Let er wel op dat je het balkon niet ziet in Low Detail. Juliet is verliefd op Romeo, maar haar vader verhindert hun huwelijk. Juliet vraagt aan je of je een briefje aan Romeo wilt geven. Ga akkoord.

Ga naar Romeo. Hij staat op het marktplein van Varrock, de man met de bos bloemen in zijn handen. Geef het briefje aan Romeo. Romeo begint een heel verhaal over dat ze zo zielig zijn en hij nooit met haar kan trouwen. Hij laat iets over Father Lawrence los. Father Lawrence houdt diensten in de kerk ten noordoosten van Varrock marktplein. Ga naar hem toe om raad te vragen.

Romeo

Father Lawrence is net bezig met een dienst te leiden en wil je niet helpen. Je merkt op dat zijn publiek in slaap is gevallen en dus wel even tijd heeft je te helpen. Father Lawrence ziet dit in en verzint een plan: je moet een soort vergif maken, zodat het lijkt alsof Juliet dood is. Dat is ze dan natuurlijk niet, maar zo kan ze uit het huis van haar vader ontsnappen om bij Romeo te zijn.

Apotheek

Het drankje moet worden gemaakt bij de apotheek van Varrock. De apotheek is in het zuidwesten van Varrock. De man heeft cadava berries nodig. Deze berries groeien zuidoostelijk van Varrock, bij de plek waar je copper, iron en tin kunt hakken. Breng de cadava berries naar de man van de apotheek. Hij geeft je een potje vergif. Dit moet je naar Juliet brengen. Ze bedankt je hiervoor en drinkt het op. Haar nicht speelt mee in het complot, zij roept Juliet's vader. Juliet wordt hierna naar de tombe gebracht, waar Romeo de nicht van Juliet ontmoet. Romeo wordt plotseling verliefd op haar, waardoor hij niet meer naar Juliet omkijkt en haar in de tombe laat liggen.

Praat weer met Romeo op het marktplein. Hij denkt dat Juliet dood is, daarom is hij nu op haar nicht verliefd. Juliet is natuurlijk niet dood, dat was onderdeel van het plan!

Rune Mysteries

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Duke Horacio op de eerste verdieping van Lumbridge Castle

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Geen


Vraag aan Duke Horacio ''Have you any quests for me?'' De Duke vertelt iets over een vreemde talisman die hij heeft ontdekt. Hij vraagt je om deze talisman naar de hoofdtovenaar in de Wizards' tower te brengen. Accepteer de quest. Je krijgt de talisman.

De Wizards' Tower ligt ten zuiden van Draynor Village. Ga er heen en klim in de Wizards' Tower ladder af naar de kelder. Hoofdtovenaar Sedridor (de man in het blauwe pak) bevindt zich in de kamer in het westen.

Route Wizards' Tower

Zeg dat je op zoek bent naar de hoofdtovenaar. Dat is hij. Je vertelt het verhaal van de talisman en geeft die aan hem. Hij is erg verbaasd en blij. Sedridor vertelt je dat de Air talisman misschien het laatste stukje van de puzzel is om een kunst van hun voorouders opnieuw te ontdekken. Hij gaat het ding bestuderen en vraagt of je wat studiemateriaal naar Aubury, een man die runes in Varrock verkoopt, wilt brengen. Kies de optie "Yes, certainly".

Locatie

Aubury is de man van de runeswinkel in Varrock. De runeswinkel is ten zuiden van de oostelijke bank in Varrock, herkenbaar aan het vlammetje op de kaart. Praat met hem en kies de optie ''I have been sent here with a package for you''. Hij neemt het pakje aan en bedankt je hartelijk voor het brengen ervan. Hij schrijft een briefje die je aan Sedridor moet geven. Aubury biedt je aan om je terug naar de Wizards' tower te teleporteren. Neem het aanbod aan. Je verschijnt op de brug voor de toren.

Ga terug naar Sedrido en praat met hem. Sedridor vertelt je het verhaal over zijn onderzoek samen met Aubury en dat ze nu opnieuw weten hoe ze gemakkelijk runes kunnen maken. Als je de geschikte talismans vindt, kun je alle runes maken die in de wereld beschikbaar zijn.

Hij vraagt je om het papiertje en vertelt dat de talisman de richting naar het air altar zal wijzen en je toegang zal verlenen. Hier kun je met rune essence, die je in een mijn kunt hakken waar Aubury en Sedridor je naartoe kunnen teleporteren, runes maken.

 

Sheep Shearer

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Farmer Fred in het noordwesten van Lumbridge bij zijn boerderij. Zeg dat je een quest zoekt.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Shears (tijdens de quest te krijgen)


Vraag Fred the Farmer om een quest. Hij vertelt dat hij 20 balletjes zwarte wol voor een klant nodig heeft, die zwarte wol cool vindt. Zeg wat en begin de quest. Fred vraagt of je weet hoe je schapen moet scheren en hoe je wol moet spinnen. Geef antwoord.

Fred

Je kunt balletjes wol krijgen door schapen te scheren en de wol te spinnen. Pak de schaar van de tafel bij Fred the Farmer. Ga nu in het weiland naast zijn huis een aantal zwarte schapen scheren. Let erop dat je geen rammen of "The Thing", zoals Fred het noemt, scheert, want die geven geen wol. Scheer net zolang schapen totdat je 20 zwarte wol hebt. Als niet alles in één keer in je inventory past, kun je de balletjes straks ook in delen brengen.

Scheren

Nu moet je de wol spinnen. Er is een spinnewiel op de eerste verdieping van het kasteel van Lumbridge, die ten zuiden van het weiland is. Je kunt de wol van de schapen één voor één op het spinnewiel doen, maar het spinnewiel heeft ook een rechtermuisklikoptie om alles tegelijk te spinnen.

Spinnen

Breng de balletjes wol naar Fred. Hij zal je belonen.

 

 

Shield of Arrav

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Vraag om een quest bij Reldo, de bibliothecaris van de Varrock Library in Varrock Castle.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je moet iemand van level 2 of 23 kunnen doden, ligt er aan welke manier je neemt.

Benodigde spullen: Geld (100 gp is meer dan genoeg) en een vriend die de quest nog niet heeft gedaan.


Reldo vertelt je dat hij misschien wel een interessante quest voor je heeft. Een paar eeuwen geleden was er een grote held Arrav. Bij zijn dood heeft Arrav zijn schild achtergelaten. Dit schild werd in de bibliotheek tentoongesteld, maar is geroofd door een criminele organisatie, genaamd Phoenix Gang. Doorzoek de middelste boekenkasten in de bieb van Varrock totdat je het boek "The Shield of Arrav" hebt gevonden. Lees het boek en vraag Reldo meer informatie over de Phoenix gang. Misschien weet de furverkoper Baraek op het marktplein er wel meer van. Ga naar hem toe en geef hem 20 gp voor de informatie die hij geeft. Beslis nu welke gang je gaat joinen: de Phoenix Gang of de Black Arm Gang. Je vriend moet de andere gang joinen. Het is handig als degene met het hoogste combatlevel de Black Arm gang gaat joinen, die moet straks iemand van level 23 doden. Je kunt geen twee gangs joinen.

Plaatje

Phoenix Gang: Ga naar het zuiden en ga een ladder in een klein huisje af (zie uitroepteken op het kaartje) en praat met Straven. Om lid te worden moet je Johnny the Beard in Blue Moon Inn (het café in het midden van Varrock) doden. Hij dropt een briefje, geef die aan Straven. Straven geeft je een sleutel, houd die bij je. Ga door de deur en loop naar achteren. Daar is een kist met de helft van het schild erin.

Black Arm Gang: Praat met de Tramp (de bedelaar) ten zuiden van de zwaardenwinkel en vraag hem wat er in dat steegje (alleyway) is. Hij vertelt je dat daar de Black Arm Gang zit, de grootste rivaal van de Phoenix Gang. Wandel het steegje binnen en breng een bezoekje aan Katrine in het grote huis. Vertel haar dat je de Black Arm gang wil joinen. Zij vertelt dat het niet gebruikelijk is dat mensen vragen of ze lid mogen worden. Ze maakt toch een uitzondering, maar je moet wel eerst een testje doen om te bewijzen dat je betrouwbaar bent. Je moet twee Phoenix crossbows zien te bemachtigen. Hiervoor heb je een sleutel nodig. Als het goed is heeft je vriend die van Straven gekregen, dus vraag je vriend om die sleutel. Met de sleutel open je de deur van het zelfde huis waar de Phoenix gang zit. Het is alleen bij een trap naar boven, niet naar beneden. Beklim dus de ladder, dood de bewaker en pak de twee crossbows en breng ze naar Katrine. Nu ben je bij de club =). Je mag nu naar binnen, dus doe dat maar. Ga bij de trap naar boven en pak de helft van het schild uit de kast.

Geef je helft nu aan de Curator in het museum van Varrock. Dat museum is ten oosten van het kasteel. Je krijgt nu twee halve briefjes, ruil één helft met je vriend. Als het goed is heb je nu twee verschillende helften. Zet ze aan elkaar, dan krijg je een certificaat. Ga naar de koning in Varrock Palace, laat je certificaat zien en eis de beloning op.

 

Vampire Slayer

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Morgan in Draynor Village. Hij vertelt je dat een vampier Draynor Village teistert, daar moet een einde aan komen

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je moet een vampier van level 37 kunnen doden

Benodigde spullen: 2 gp of een biertje, wapens, voedsel, armour


Morgan is erg blij dat Saradomin jou heeft gestuurd om de schrik van het dorp te verjagen. Vraag wat die schrik precies is. Het is Count Draynor, die Draynor Village regelmatig bezoekt en om bloedoffers vraagt. Hij vraagt of jij hem wilt verjagen. Zeg ja.

Morgan

Als Morgan klaar is met zijn verhaaltje, moet je naar boven gaan en de drawers doorzoeken. Je krijgt een stukje knoflook (garlic). Morgan heeft je ook verteld over een man die vampierenjager was die je moet raadplegen. De man waar hij het over had, staat te zuipen in de Blue Moon Inn. De Blue Moon Inn ligt ten zuiden van de General Shop in Varrock. Ga er heen en zoek de dronken Dr. Harlow.

Dr Harlow

Praat het hem en vraag hem of hij Dr Harlow is. Hij wil een biertje van je. Koop en geef hem die. Hij geeft je nu een wooden stake en een speciale hamer. Je hebt ook garlic nodig bij het doden van vampieren. Dat heb je als het goed is al bij Morgan vandaan gehaald. Je moet de vampier te lijf gaan en goed met armour, wapens en voedsel zijn voorbereid. Wanneer de vampier bijna dood is, moet je hem met de stake doorboren.

Ga terug naar Draynor en haal je armour, wapens, voedsel (als je dat nodig hebt), stake hammer, garlic en wooden stake van de bank. In het noorden van Draynor Village staat een groot spookhuis, Draynor Manor genaamd. Ga dat huis binnen. De deur klapt meteen dicht en je kunt niet meer naar buiten. Loop naar het oosten van het kasteel en ga de grote ladder af.

Je ziet een grote kist liggen. Hier ligt de vampier in. Open de kist en dood de vampier. De vampier is best lastig als je geen hoog combat hebt. Hij geneest zichzelf als hij jou raakt. Wanneer je hem niet snel genoeg doodt, gaat hij terug naar zijn kist en moet je het opnieuw proberen. Als je een nieuwe poging wilt wagen, moet je opnieuw een stake bij Dr Harlow halen.

Je kunt het kasteel weer uitkomen door de uitgang in het oostelijke kamertje. Meld het aan Morgan als je de vampier hebt gedood.

Coffin

 

 

Witch's Potion

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Ga naar de heks Hetty in haar huisje in het zuidoosten van Rimmington. Rimmington ligt ten westen van Port Sarim.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: 3 gp


HettyAls je met Hetty gaat praten, vraagt ze je wat je van een oude vrouw als haar wilt. Zeg dat je op zoek bent naar een quest. Ze weet misschien wel wat voor je en ze vraagt of je wat meer van de duistere kunsten wilt weten. Kies "Bring me closer with my dark side..." Ze gaat een drankje voor je maken. Daar heeft ze een paar ingrediënten voor nodig, namelijk burnt meat, een eye of newt, een ui en een staart van een rat.

Ga naar het huisje met de rangedwinkel in het zuiden van Rimmington. Hier lopen een paar ratten rond. Dood er een. Je zult een rat's tail krijgen. Loop nu naar het noorden en pluk een ui van het veld dat je tegenkomt.

Vanuit het veld met de uien zie je een gebouw in het noordwesten liggen. Dit is de Crafting Guild. Om in het veldje te komen, heb je geen level nodig. Loop er naar toe. Naast de guild staan een paar koeien, dood er een en pak het vlees. Je kunt het al vast koken, zodat het verbrand. Je moet nu ook nog naar Port Sarim, waar een fornuis is. Daar kun je je vlees ook koken. In Rimmington is ook nog een fornuis. Als het vlees niet verbrandt, moet je het gekookte vlees nog een keer koken.

De eye of newt kun je in Port Sarim kopen. In het noordwesten is een magiewinkel. Koop hier je oog voor 3 gp. Kook eventueel je vlees nog op het fornuis in het huisje ten zuiden van de juwelenwinkel, die weer ten zuiden van de magiewinkel is.

Breng alle dingen naar Hetty. Ze vraagt of je alles hebt, je zegt dat dat zo is. Je geeft alle dingen, waarna Hetty het drankje maakt. Zij vertelt dan dat je uit de ketel moet drinken. Als je dat doet, wordt je beter in magic en heb je de quest voltooid.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb